11 Şubat 2011 Cuma

Kobe Bryant Türk Hava Yolları Reklamı

Reklam çekimleri tamam!






 Uluslararası marka bilinirliği çalışmaları kapsamında Türk Hava Yolları'nın marka elçisi seçilen ünlü basketbolcu Kobe Bryant'ın reklam çekimleri Los Angeles'ta tamamlandı. Reklam filminin prodüksüyonu Depo Film ve Russell Crowe'nin Gladyatör filminin yönetmeni Ridley Scott Association tarafından yapıldı.

Apple'a karşı Nokia-Microsoft ittifakı

Dünyanın en büyük cep telefonu üreticisi Nokia, bilgisayar yazılım devi Microsoft'la uzun vadeli stratejik işbirliği yapacağını açıkladı.

İki şirket de, ürünü iPhone'la akıllı telefon sektörünün bir numarası olan Apple şirketiyle rekabet etmeye çalışıyor.


Nokia-Microsoft işbirliği kapsamında gelecekte Nokia ürünü tüm akıllı telefonlar Microsoft'un Windows Phone işletim sistemini kullanacak.
Bu da Nokia'nın mevcut işletim sistemlerinin yavaş yavaş kullanımdan kalkacağı anlamına geliyor.
Microsoft ve Nokia ayrıca stratejik işbirliği kapsamında yeni bir ürün geliştirmek için birlikte çalışacak, servislerini birleştirecek ve pazarlama alanında da ortak bazı girişimlerde bulunacak.
Nokia'nın akıllı telefon sektöründe pazar payı, geçen yıl yüzde 38'den yüzde 28'e gerilemişti.
Yatırımcılar ise Nokia-Microsoft işbirliğine şüpheyle bakıyor.
Nokia hisseleri işbirliği haberi sonrası yüzde 11 değer yitirdi.

'Birçok kişi işsiz kalacak'

Nokia ve Microsoft'un stratejik işbirliğine gittiği, Finlandiya'nın başkenti Helsinki'de kamuoyuna açıklandı.
Finlandiya şirketi Nokia'nın Yönetim Kurulu Başkanı Stephen Elop, stratejik işbirliği sonucu 'önemli miktarda' kişinin işine son vereceklerini, bunun kaçınılmaz olduğunu söyledi.
Stephen Elop, "Nokia yine de herşeyden önce bir Finlandiya şirketidir. Finlandiya bizim evimizdir ve öyle kalacaktır" dedi.
Elop, geçen yıl Eylül ayında Nokia Yönetim Kurulu Başkanı olmadan önce Microsoft'ta çalışmıştı.
BBC Teknoloji muhabiri Rory Cellan-Jones, Nokia'nın işletim sistemi olarak Google ürünü Android'i seçmemesinde, Stephen Elop'un daha önce Microsoft'ta çalışmasının ve bu şirketin kültürüne aşina olmasının payı olabileceğini söylüyor.

Haber: BBC

"Gençler ya uykuda, ya online"

IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması verilerinin kullanıldığı aylık bültenin ikincisi "Gençler ya uykuda, ya online" yayında... IAB Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Teknik Komite Başkanı Oya Öneş Yaşayan tarafından hazırlanan araştırma Türkiye'de 12-25 yaş arasında toplam 12.3 milyon genci yansıtıyor. Araştırmaya göre bu gençlerin yüzde 98'i her gün veya haftada birkaç kez internete giriyor. Yüzde 69'u evden, yüzde 6'sı internet kafelerden, yüzde 5'i ise okuldan bağlanıyor. Sosyalleşmek için sosyal medya eğlenmek için oyun var. E-postayı unutmamışlar, yüzde 62'si arkadaşlarıyla haberleşmeyi sosyal ağlar veya anlık mesajlaşmalarla yapıyor.
Araştırmada gençlerin diğer mecraları da tükettiği belirtilirken bunu da yine internet üzerinden gerçekleştirdikleri ifade ediliyor. Buna göre, bu yaş grubunun yüzde 54'ü TV'yi internetten izliyor, radyoyu internetten dinliyor ve gazeteleri de internetten takip ediyor. Çoğu birden fazla mecrayı aynı anda tüketebiliyor, internette ödev için araştırma yaparken, müzik dinleyip, mesajlaşıyor. Yüzde 66'sı öğrenci, yüzde 34'ü çalışan bu kitle, sadece gençliğe yönelik markaların hedef kitlesi değil. Onlar, kısacık bir zaman sonra büyüyecek ve temel hedef kitle haline gelecek, alışverişte karar verici olacaklar. Marka yetkililerine düşen, medyayı çok farklı tüketen, her dijital kanaldan internete giren, imkanlarının sağladığı her fırsatta online olan bu kitleyi iyi tanımak.
IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması'nın tamamını okumak için tıklayınız.

CNN:Olaylar ve Arka planlar















Olaylar ve Arka planlar
Advertising Agency: DDB&CO., Istanbul, Turkey
Creative Director: Karpat Polat
Art Directors: Ali Bati, Guney Soykan

Mini: outdoor











Advertising Agency: Taxi 2, Canada
Creative Director: Lance Martin
Writer: Alanna Nathanson
Art Director: Jeff MacEachern
Agency Producers: Sam Benson, Hanna Bratt
Animation: Hatch Studios
Interactive: Forth Wall
Mobile Marketing: Mythum
Projection Company: The Media Merchants
Account Manager: Tina Tieu
Media: Media Experts

Land Rover: Twist








Freelander 2. Overcome all obstacles.

Advertising Agency: Filadélfia, Belo Horizonte, Brazil
Creative Director: Dan Zecchinelli
Art Directors: Sandro Martini, Márcio Doti
Copywriters: Dan Zecchinelli, Leandro Neves

Mercedes Benz: Right Brain





Johnnie Walker: Manuscript of Insistence, Green Label













Richness of Flavors

Advertising Agency: Leo Burnett, Taipei, Taiwan
Creative Director: Jacky Chen
Art Directors: Jacky Chen, Alex Liu
Copywriter: Phoenix Tsai
Published: October 2010