11 Şubat 2011 Cuma

"Gençler ya uykuda, ya online"

IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması verilerinin kullanıldığı aylık bültenin ikincisi "Gençler ya uykuda, ya online" yayında... IAB Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Teknik Komite Başkanı Oya Öneş Yaşayan tarafından hazırlanan araştırma Türkiye'de 12-25 yaş arasında toplam 12.3 milyon genci yansıtıyor. Araştırmaya göre bu gençlerin yüzde 98'i her gün veya haftada birkaç kez internete giriyor. Yüzde 69'u evden, yüzde 6'sı internet kafelerden, yüzde 5'i ise okuldan bağlanıyor. Sosyalleşmek için sosyal medya eğlenmek için oyun var. E-postayı unutmamışlar, yüzde 62'si arkadaşlarıyla haberleşmeyi sosyal ağlar veya anlık mesajlaşmalarla yapıyor.
Araştırmada gençlerin diğer mecraları da tükettiği belirtilirken bunu da yine internet üzerinden gerçekleştirdikleri ifade ediliyor. Buna göre, bu yaş grubunun yüzde 54'ü TV'yi internetten izliyor, radyoyu internetten dinliyor ve gazeteleri de internetten takip ediyor. Çoğu birden fazla mecrayı aynı anda tüketebiliyor, internette ödev için araştırma yaparken, müzik dinleyip, mesajlaşıyor. Yüzde 66'sı öğrenci, yüzde 34'ü çalışan bu kitle, sadece gençliğe yönelik markaların hedef kitlesi değil. Onlar, kısacık bir zaman sonra büyüyecek ve temel hedef kitle haline gelecek, alışverişte karar verici olacaklar. Marka yetkililerine düşen, medyayı çok farklı tüketen, her dijital kanaldan internete giren, imkanlarının sağladığı her fırsatta online olan bu kitleyi iyi tanımak.
IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması'nın tamamını okumak için tıklayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder