26 Mart 2015 Perşembe

Haber bültenleri ve habereklam

Haber bültenleri işlevsel geri-zekalılaştırma işini haber olmaması gereken promosyonculuk ile mükemmel bir şekilde yapmaktadırlar. Haberlerin çok azı haber denecek bir karaktere sahiptir ki onlar bile magazinleştirilmektedir. Haber etiği habersizleştirme ve haber-olmayan haberler üzerine kurulmuştur.

Habereklam ticari çıkarlarca biçimlendirilmiş satış için bilinç yönetimi cambazlığı türlerinden biridir ve bu isimle promosyon yaparken dürüstlük taslamasıdır. Günlük anlatıyla, etik yoksunluğunun göstergelerinden biridir.


Reklamın, aslında bir ürünün asıl doğası hakkında doğru bilgi (haber) vermesi gerekir. Ama reklamlar verdikleri haberlerle habersizliği, psikolojik oyunlarla psikolojik hastalığı üretmektedirler. Reklamlar bir çikolata yemeyi hayatın tadı yapan beyinsizleştirmeyi yaratmaya çalışmakta ve yiyecek veya içecekle oral seks yapan seksüel sapıklığın teşvikini yapmaktadır. Haber antalya içinde gizli reklam, etiği kandırmaya dayanan bir endüstriyel yapının doğal bir sonucudur. RTÜK bu soruna da eğilmelidir. Üretmeksizin ve taşımaksızın ciddi paralar kazanan ve ürün fiyatlarının artmasına neden olan aracı asalak şirketlerin de üzerinde düşünülmesi gerekir.