12 Aralık 2018 Çarşamba

E-Ticaret Sitenizde Satış Yapamıyor Olmanızın Nedenleri



Bir e-ticaret sitesi açtınız ve her şey yolunda görünüyor. Ancak ne kadar zaman tanısanız da, satışta beklediğiniz hedeflere ulaşamıyorsunuz. Satış yapamıyor olmanızın nedenleri nelerdir?

Bu yazıda, gözden kaçırmış olabileceğiniz noktaları inceledik.

1- Satın Alma İşlemi Kolay Değilse…
Sitenizdeki eksikleri saptayabilmenin en kolay yolu, analitik verilerinizi sürekli kontrol etmektir. Kullanıcılar ürünleri sepete atıyor ancak satın alma işlemini tamamlayamıyorsa, işlemi tamamlama yolunda bir engelle karşılaşıyor demektir. Ödeme işlemi sırasında karşılaşılan bir hata insanları hayal kırıklığına uğratıyor olabilir ya da yönlendirilen linkler bozuk olabilir. Her şey olması gerektiği gibi çalışsa bile, işlem hızı yüzünden insanlar ödeme sayfasını terk ediyor olabilir.

Bir müşteri gibi sitenizden alışveriş yapmayı deneyin ve bu süreçte sayfa hızına dikkat etmeyi unutmayın. İşlem tamamlanana kadar gözüken sayfa sayısını azaltmak faydalı olabilir.

2- İletişim Bilgilerinin Eksikliği
İletişim bilgileri, basit bir nokta gibi dursa da, potansiyel müşterileriniz satın alma deneyimlerinde karşılaştıkları herhangi bir sorunda kime, nasıl ulaşacaklarını bilmek isterler. Güvenilir olmayan bir web sitesinde, kaliteli bir tasarım ve içerikler bulunsa da hedeflenen satış gerçekleşmeyecektir.

3- Rekabetçi Olmayan Fiyatlar
E-ticaret sitelerinin asıl yarıştığı nokta, sundukları fiyatlardır. Benzer veya aynı ürünleri daha uygun fiyata satan her zaman kazanır. Amazon, Trendyol vb. e-ticaret siteleri belirli dönemlerde sağladıkları büyük indirimlerle kullanıcıların dikkatini çekiyor. Siz de fiyatları olabildiğince avantajlı sunmaya çalışın. Uygun fiyata satışı karşılayamıyorsanız başka bir alanda alışverişinizin değerini yükseltmeye çalışın; ücretsiz kargolama ya da siparişin yanında hediye göndermek gibi…

4- Düşük Kaliteli Ürün Görselleri ve Açıklamaları
Satın alma kararından önce, kullanıcılar alacakları üründen emin olmak isterler. Ürünlerin her açıdan fotoğrafının olması, yakında bakabilme ve ürünün tüm özelliklerinin belirtilmesi kullanıcının kolay karar vermesini sağlayacak detaylardır. Kullanıcın aklında ürün hakkında soru işareti bırakmamaya çalışın.

5- Tüm İşlerle Tek Başına İlgilenmek
Site tasarımından ürünlerin fotoğraflarına, açıklama metinlerine kadar her alanın kendi içinde istikrarlı ve detaylı bir çalışma gerektirir. Tüm süreçlerle tek başına ilgilenmek yoğun iş yükü yaratacağından, mutlaka eksiklikler meydana gelecektir. Ekip kurmak ya da işin başlangıcında zaman zaman freelance destek almak, daha programlı ilerlemenize yardımcı olacaktır.

Müşteri Deneyimi Yolculuğu Haritası Nasıl Hazırlanır?



Kişiye göre değişen kullanıcı deneyimi, mobil uygulamaların DNAmıza işlemesi, big data patlaması, online reklamlar, sosyal medya ve social analytics derken 2015 yılına veda ediyoruz. Peki önümüzdeki yıl marketing uzmanlarını hangi dijital pazarlama adımları bekliyor? 2016 marketing trendleri neler?

2015 yılında da pazarlama alanında aktif olarak rol oynayan sosyal medya, mobil ve video gibi pek çok içerik pazarlama çözümünün önümüzdeki yıl da etkisi, katlanarak devam edeceği öngörülüyor. Daniel Newman, Forbes.com’da yayınlanan “The Top 10 Marketing Trends That Will Define 2016” makalesinde 2016 yılını tanımlayacak en önemli 10 pazarlama trendini aktarıyor. 2016’nın marketing departmanları için kolay bir yıl olmayacağını vurgulayan Newman, müşterinin ihtiyaç ve beklentilerine net bir şekilde odaklanma stratejisinin önümüzdeki yıl da korunması gerektiğini belirtiyor.

Newman'ın makalesinden 2016 yılında trend olacak 10 pazarlama stratejisi


1. Müşteri ile daha etkili bir etkileşim için müşteri deneyimi modeli benimsenecek.


2. Tüketicilerin reklamlardan sıkılması nedeniyle rağbet gören Adblock eklentileri, oyunun kurallarını değiştirecek.


3. Müşteri deneyiminin öncelik olduğu bu dönemde, yaratıcılık, hayal etme ve pazarlama 3D yapılacak.


4. Marketing uzmanları, en sonunda sosyal medyayı pazarlama stratejisi olarak kabul etmek yerine kanal olarak görecek.




5. Tüketiciye her kanaldan entegre bir şekilde ulaşan omnichannel pazarlama, perakende sektörünün en iyi arkadaşı olacak.

Dijital Pazarlama



Dijital pazarlama bir satış yöntemi değil; ulaşılan sonuçları sayesinde satış artışı sağlayan, bir ilişkilendirme ve iletişim sürecidir. Dijital Pazarlama, rekabet avantajı için yeni kaynaklara ulaşımı kolaylaştırma, aracısız dağıtım modeli, tedarik zincirinin optimizasyonu, yeni iş modelleri üretilmesi, ulaşılmamış alt segmentleri de hedefleyebilme, pazarı daha verimli kullanmak, daha dürüst ve şeffaf pazar döngüsü gibi avantajları da beraberinde getirmiştir.



Analitik ve Mobil Uygulama
İnfografik verilerinde yer alan şirketler, bütçelerinin %6’sını web analitiği için harcamaktadır. Bu yüzden haritanızda analitik olmazsa olmaz! Bunların yanında e-ticaret sistemi, mobil uygulamalar, mobil pazarlama da dijital pazarlama haritanızda doğru konumlandırılması gereken ve uğramanız gereken duraklar arasında!

Outbound & Inbound Marketing
Televizyon reklamı, mobil reklamcılık, email pazarlama, banner reklamları gibi markanın kullanıcıyı bulduğu pazarlama çeşidi olan Outbound Marketing, yolculuğunuzda avantajlarından yararlanmanız gereken diğer bir durak. Buradan hareket ettikten sonra ise arama motoru optimizasyonu, tıklama başına ödeme gibi müşterinin markaya ulaştığı pazarlama türü olan Inbound Marketing stratejilerine geçebilirsiniz.

Kurumsal Blog & Sosyal Medya
Dijital pazarlama yol haritanız doğrultusunda serüvene atılacağınız diğer alanlar arasında içerik pazarlama, online viral video, blog ve webinar yer alır. Son olarak varış noktanız ise sosyal medya pazarlama olarak konumlanır. Sosyal medya işinizin pazarlamasını yapacağınız ve markanızın değerini artıran en güçlü kanal olacağından stratejilerinizi doğru belirlemelisiniz.

Müşteri Deneyimi Yolculuğu Haritası

Dijital pazarlamanız için müşteri deneyimi yolculuğu haritası çıkarmanız ise müşterilerinizin gözünden kendi markanızı deneyimleme avantajı sağlayacaktır. Gözden kaçırdığınız noktaları ve başarılı pazarlama uygulamaları oluşturmanız için bu deneyime oldukça önem vermelisiniz.

Dijital Pazarlama Nedir?

Akıllı üretim çağı olan Endüstri 4.0 ile birlikte globalleşen dünyada dijitalleşme evrimi de hızlanarak dünyayı şekillendirmeye devam ediyor. Dijitalleşen dünyaya entegre olabilen pazarlama stratejilerinin önemi de giderek artıyor. Dijital pazarlama; internet aracılığıyla dijital ürün ve servisler kullanılarak internet kullanıcılarının hedeflendiği bir pazarlama yöntemidir. 1990’dan sonra internetin yaygınlaşmasıyla birlikte pazarlamada teknolojik araçlar kullanılmaya başlandı ve markalar, kurum ve şirketler de stratejilerini bu yönde geliştirmeye başladılar.

Dijital Pazarlama Neleri Kapsar? Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir?

Dijital pazarlama kanalları akıllı telefonlarla birlikte giderek daha geniş bir alana yayılıyor. Dijital pazarlama yöntemlerini genel çerçevede şu şekilde listeleyebiliriz.
  • SEO (Search Engine Optimization – Arama Motoru Optimizasyonu), SEM (Search Engine Marketing – Arama Motoru Pazarlaması)
  • İçerik Pazarlaması ve Otomasyonu
  • Influencer Pazarlama
  • Veri Tabanlı Pazarlama
  • E – Ticaret Pazarlaması
  • Sosyal Medya Pazarlaması ve Optimizasyonu
  • E – Mail Pazarlaması
  • Görüntülü Reklam Pazarlaması
  • E – Kitaplar, Mobil Uygulama ve  Oyunlar
  • İnternet dışı, akıllı telefonlara yönelik pazarlamalar (SMS, MMS, Çağrılar)
  • Online Davranışsal Reklamcılık
  • Yeniden Pazarlama (Re – Marketing)
  • Satış Ortaklıkları (Affiliate Marketing)
  • Mobil Pazarlama

Dijital Pazarlamanın Geleneksel Pazarlamadan Ne Farkı Var?

Geleneksel pazarlama anlayışında baskı, televizyon, telefon gibi araçlar kullanılır ve etki alanı sınırlıdır. Dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamadan maliyet, iletişim, zaman, kapsam, kullanılabilirlik, deneyim sunumu, çalışan kişiler ve kullanılan dil açısından farkları vardır. Dijital pazarlama, geleneksel pazarlamaya kıyasla daha uygun bütçelerle, her an her yerde geniş bir kitleye hitap eder. Geleneksel pazarlamada tek taraflı iletişim söz konusuyken, dijital pazarlamada hedef kitle ile interaktif bir ortamda karşılıklı etkileşim vardır. Dijital pazarlamada farklı internet kullanıcılarına hitap eden bir çok kanal vardır ve daha samimi bir dil kullanılır. (bkz. sosyal medya platformları) Geleneksel pazarlama daha çok öğretici bir üslup takınırken, dijital pazarlama yenilikçidireğlendirirken bilgilendirir ve zengin deneyim sunar. Geleneksel pazarlama “Ben bunu ürettim, hadi satın al!” diyen sıkıcı satıcı tipiyken, dijital pazarlama “Benim şöyle bir ürünüm var, deneyimlemek ister misin?” diyerek tüketiciye seçenek sunar, onların fikirlerine önem verir ve her şeyden önemlisi dikte etmez.

26 Mart 2015 Perşembe

Haber bültenleri ve habereklam

Haber bültenleri işlevsel geri-zekalılaştırma işini haber olmaması gereken promosyonculuk ile mükemmel bir şekilde yapmaktadırlar. Haberlerin çok azı haber denecek bir karaktere sahiptir ki onlar bile magazinleştirilmektedir. Haber etiği habersizleştirme ve haber-olmayan haberler üzerine kurulmuştur.

Habereklam ticari çıkarlarca biçimlendirilmiş satış için bilinç yönetimi cambazlığı türlerinden biridir ve bu isimle promosyon yaparken dürüstlük taslamasıdır. Günlük anlatıyla, etik yoksunluğunun göstergelerinden biridir.


Reklamın, aslında bir ürünün asıl doğası hakkında doğru bilgi (haber) vermesi gerekir. Ama reklamlar verdikleri haberlerle habersizliği, psikolojik oyunlarla psikolojik hastalığı üretmektedirler. Reklamlar bir çikolata yemeyi hayatın tadı yapan beyinsizleştirmeyi yaratmaya çalışmakta ve yiyecek veya içecekle oral seks yapan seksüel sapıklığın teşvikini yapmaktadır. Haber antalya içinde gizli reklam, etiği kandırmaya dayanan bir endüstriyel yapının doğal bir sonucudur. RTÜK bu soruna da eğilmelidir. Üretmeksizin ve taşımaksızın ciddi paralar kazanan ve ürün fiyatlarının artmasına neden olan aracı asalak şirketlerin de üzerinde düşünülmesi gerekir.

12 Mart 2015 Perşembe

Avene Thermal Spring Water

Kozmodi'den satın aldığım Avene Thermal Spring Water hakkındaki görüşlerim.
Ürün Hakkında:
Yumuşatıcı ve koruyucu özelliklere sahip eşsiz bir ürün Avene Thermal Spring Water
Ph değeri olarak 7.5 oldğu için neredeyse doğal dengeye sahip. Cildinizi ne kurutur ne de yakar, cildinizin olduğu gibi saf olmasını sağlar.
Avène Thermal Spring Water kullananlar sadece sıradan insanlar değil tabi ki, hollywood yıldızlarından bazıları da bu mükemmel olan ürünü keşfetmiş durumda. Erin O’Connor, Gwyneth Paltrow, Sophie Dahl, Natalia Vodianova, Gabriella Calthorpe, Julia Restoin-Roitfeld, Diane Kruger and Vanessa Hudgens. ise bunlardan bazıları .
Sıcak yaz günlerinde çantanızdan hiç çıkarmayacağınız Eau Thermale Spring Water , cildinizi serin tutacağı gibi, sizinde sıcakta mutlu olmanızı sağlayacak bir ürün.
Avene thermal spring water eau yu Kozmodi'den rahatlıkla satın alabilirsiniz. İyi günlerde kullanın , hep mutlu olun olur mu ?
Ürün etiketleri : Avene antalya, avene türkiye, avene distürübitör, aven ürünleri, avene kullanıcı yorumları, avene sprey, avene thermal su, avene satış, Avene Eau Thermale Spray 300 ml.,Avene Eau Thermale Spray,avene eau thermale spray spf 50 200ml, avene eau thermale spray,avene eau thermale spray yorumları, avene eau thermale spray 150 ml,avene eau thermale spray 50ml, avene eau thermale spray,

9 Mart 2015 Pazartesi

Reklamcılık Nedir?

Reklamcılık, pazarlama iletişimin diğer formları gibi, geçtiğimiz yüzyılda dramatik değişimler geçirdi. Pazarlama iletişiminin başlıca araçlarından biri olmaya devam etmesine rağmen, teknolojideki değişimler ve ticari birleşmelerin gücü, reklam uygulamaları üzerinde önemli etkilere sahip oldu. Kitle iletişiminde yaşanan devrim niteliğindeki gelişmelere rağmen, reklamın ürünler, hizmetler, fikirler hakkındaki bilgileri değiştirme rolü devam ediyor. Önümüzdeki yıllarda, reklam mecraları (reklamın yer aldığı ortamlar) şüphesiz değişmeye devam edecek ve küçük tüketici grupları ve hatta bireysel tüketicilere ulaşma ve onları belirleyebilme konusunda daha iyi hale gelinecek. Bu durum, özel reklam uygulamalarının daha hedefe odaklı olmasına yol açacak. Bununla beraber, iyi reklamın iletişim hedefleri şirketlerin global müşterilerine ulaşmasına bakılmaksızın değişmeden kalacak (Lane, King ve Russel, 2005).
Reklamcılık, kökenleri milattan önceki yüzyıllara dayanan bir disiplin. İlk formları ürünlerle ilgili çığırtkanlık yapılması, taş tabletlere duyurların yazılması şeklinde görülen reklamcılığın günümüzde geldiği aşama başdöndürücüdür. Dünyanın dört bir yanında önemli bir sektör olan reklamcılık sektöründe üretilen marka mesajı, düşünce ya da fikrin kendisi bir reklamdır. Reklam, reklamcılık işi ile uğraşan kişinin çıktısıdır. Bu çıktı çeşitli formlarda karşımıza çıkar. Kimi zaman 30 saniyelik bir televizyon reklamı, kimi zaman gazete reklamı, kimi zaman bir toplu taşıma aracı üzerindedir. Formu, amacı ne olursa olsun, reklamlar ticari bir iletişim biçimi oluşlarının yanı sıra, aynı zamanda birer kültürel olgudurlar. Günlük hayata dair, insanların içinde yer almak isteyeceği yaşam biçimleri sunarlar. Bazen bu yaşam biçimleri ulaşılamaz gibi görünen bir düş ülkesi olabileceği gibi, bizden birinin hayatından bir kesit de olabilir.
Reklam yapmak gündelik dilde, bir şeyden fazla bahsetmektir. Bir arkadaşımızın bazı yönlerini öne çıkarıp anlatırken bile, o kişinin reklamını yaptığımız söylenir. Oysa reklam, kitle iletişim araçları aracılığı ile gerçekleştirilen bir iletişin biçimidir.