12 Aralık 2018 Çarşamba

Dijital Pazarlama



Dijital pazarlama bir satış yöntemi değil; ulaşılan sonuçları sayesinde satış artışı sağlayan, bir ilişkilendirme ve iletişim sürecidir. Dijital Pazarlama, rekabet avantajı için yeni kaynaklara ulaşımı kolaylaştırma, aracısız dağıtım modeli, tedarik zincirinin optimizasyonu, yeni iş modelleri üretilmesi, ulaşılmamış alt segmentleri de hedefleyebilme, pazarı daha verimli kullanmak, daha dürüst ve şeffaf pazar döngüsü gibi avantajları da beraberinde getirmiştir.



Analitik ve Mobil Uygulama
İnfografik verilerinde yer alan şirketler, bütçelerinin %6’sını web analitiği için harcamaktadır. Bu yüzden haritanızda analitik olmazsa olmaz! Bunların yanında e-ticaret sistemi, mobil uygulamalar, mobil pazarlama da dijital pazarlama haritanızda doğru konumlandırılması gereken ve uğramanız gereken duraklar arasında!

Outbound & Inbound Marketing
Televizyon reklamı, mobil reklamcılık, email pazarlama, banner reklamları gibi markanın kullanıcıyı bulduğu pazarlama çeşidi olan Outbound Marketing, yolculuğunuzda avantajlarından yararlanmanız gereken diğer bir durak. Buradan hareket ettikten sonra ise arama motoru optimizasyonu, tıklama başına ödeme gibi müşterinin markaya ulaştığı pazarlama türü olan Inbound Marketing stratejilerine geçebilirsiniz.

Kurumsal Blog & Sosyal Medya
Dijital pazarlama yol haritanız doğrultusunda serüvene atılacağınız diğer alanlar arasında içerik pazarlama, online viral video, blog ve webinar yer alır. Son olarak varış noktanız ise sosyal medya pazarlama olarak konumlanır. Sosyal medya işinizin pazarlamasını yapacağınız ve markanızın değerini artıran en güçlü kanal olacağından stratejilerinizi doğru belirlemelisiniz.

Müşteri Deneyimi Yolculuğu Haritası

Dijital pazarlamanız için müşteri deneyimi yolculuğu haritası çıkarmanız ise müşterilerinizin gözünden kendi markanızı deneyimleme avantajı sağlayacaktır. Gözden kaçırdığınız noktaları ve başarılı pazarlama uygulamaları oluşturmanız için bu deneyime oldukça önem vermelisiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder